AISD Names New Executive Director of Construction Management

Gordon King will lead design, building of new schools, bond-related projects

On Monday, Austin ISD's Board of Trustees appointed Gordon King to lead construction management for the district, effective Jan. 30.

As the executive director of construction management for AISD, King oversees the planning, design and construction of the district's schools and educational support facilities. King will help maintain and develop the educational specifications, which outline new facility standards for educational programs, including space requirements, equipment and technology needs, and special features.

He also will oversee building and infrastructure improvements for 130 schools and facilities such as Burger Stadium and House Park throughout the district--from roofing and flooring repairs to heating, cooling and drainage systems.

"We are pleased to welcome Gordon King to the AISD team to lead our capital construction projects to ensure they meet our strategic priorities in the most cost effective and innovative manner," said Chief Financial Officer Nicole Conley. "He comes highly regarded and brings a wealth of expertise and experience from his work on higher education and governmental projects. He also has a strong commitment to transparency and community engagement."

King has more than three decades of experience in construction management and strategic consulting for organizations and clients. They include the Massachusetts Institute of Technology, the Massachusetts Port Authority, University of Hawaii, Suffolk University in Boston and Fort Bend ISD.

King has led construction management for a wide range of major projects--from neuroscience laboratories at MIT to academic and residential halls at Suffolk University to renovations at Logan airport.

As senior director for facilities planning and management, as well as campus planning and construction, at Suffolk University, he was responsible for reducing operating budgets while increasing sustainability, regular maintenance and repairs. He also instituted new systems, including web-based project management, as well as space and energy management.

King earned a bachelor's degree in architecture from Rice University and master's degrees in city planning and architecture from the Massachusetts Institute of Technology.
###
AISD is the largest school district in central Texas, serving more than 83,000 students at 130 schools. Follow AISD on Facebook at www.facebook.com/austinisd, Instagram at @austinisd or on Twitter at @AustinISD

Nombra el AISD al nuevo Director Ejecutivo de Administración de Construcción

El Señor Gordon King liderará el diseño, la construcción de nuevas escuelas, proyectos en relación con bonos

El lunes, la Mesa Directiva del AISD nombró al Señor Gordon King para liderar la gestión de obras del distrito, efectivo el 30 de enero.

Como el nuevo director ejecutivo de gestión de obras del AISD, el señor King supervisará la planificación, el diseño y la construcción de las escuelas e instalaciones de apoyo educativo del distrito.   King ayudará a mantener y a desarrollar las especificaciones educativas, que establecen los nuevos estándares para instalaciones de programas educativos, incluyendo los requisitos de espacio, necesidades de equipo y tecnología, y características especiales.

El también supervisará la construcción y mejoras de la infraestructura de las 130 escuelas e instalaciones tales como el estadio Burger y House Park dentro del distrito --desde reparaciones de pisos y techos hasta los sistemas de calefacción, aire acondicionado y drenaje.

"Con gusto le damos la bienvenida al Señor Gordon King al equipo del AISD para que lidere nuestros proyectos de construcción de capital para asegurar que estos cumplan con nuestras prioridades estratégicas en la manera más efectiva e innovadora,” dijo la Directora General de Finanzas Nicole Conley. "Él llega a nosotros altamente  recomendado y trae un alto nivel de conocimiento y experiencia gracias a su trabajo en proyectos de educación superior y gubernamental. También tiene un gran compromiso a la transparencia y los enlaces comunitarios."

King tiene más de tres décadas de experiencia en el ámbito de obras y consultoría estratégica para organizaciones y clientes. Algunos de ellos incluyen el Instituto de Tecnología de Massachusetts MIT, la Autoridad de Puertos de Massachusetts, la Universidad de Hawaii, la Universidad Suffolk en Boston y el Distrito Escolar Independiente de Ford Bend.

El Señor King ha liderado la administración de obras para una amplia gama de proyectos importantes --desde los laboratorios de ciencias neurológicas en MIT y las áreas residenciales para estudiantes en la Universidad Suffolk hasta renovaciones en el Aeropuerto Logan.

Como director sénior de planificación y administración de instalaciones, al igual que la planificación y construcción de escuelas en la Universidad Suffolk, se le pidió reducir los presupuestos operacionales, mientras aumentaba la sostenibilidad, el mantenimiento regular, y las reparaciones. Él también ha podido implementar nuevos sistemas, incluyendo administración de sistemas en línea, y administración espacial y de energía.

El Sr. King recibió su licenciatura en arquitectura de la Universidad Rice y su maestría en planificación urbana y arquitectura del Instituto de Tecnología de Massachusetts.

###

El AISD es el distrito escolar más grande de la región central de Texas, con más de 83,000 estudiantes repartidos por 130 escuelas. Siga a AISD en Facebook en www.facebook.com/austinisd, por Instagram en @austinisd o por Twitter en @AustinISD.